Fotografia mea
Călător experimentat, cetățean planetar greu încercat

sâmbătă, 30 noiembrie 2013

La mulți ani, aproape dodoloațo!


României și românilor de pretutindeni, la mulți ani! Moldovei, felicitări și succes! Ungurilor, condoleanțe! După cum ne tot amintesc stăruitor, în mod special, cu prilejul fiecărei Zi Naționale a României - nu-i vorbă că și în toate celelalte 364 ale oricărui an - dar, în aceasta mai ales, ei suferă, jelesc, se lamentează, își smulg părul din cap, se tânguie, sunt în doliu, bocesc, hulesc, amenință, blesteamă etc. Așa că, nu ne putem împotrivi dorinței și voinței unor oameni atât de chinuiți, asta e! Prin urmare, tuturor trianonizaților, întristare plăcută! 
Revenind la Republica Moldova... În acest aprilie, pe când mă aflam în trecere prin București, am semnat și eu pentru unirea dintre România și Basarabia. Știam că nu contează, dar mi s-a părut cinstit ca românii de dincolo de Prut să primească un semnal oricât de mic. Pur și simplu, să observe că ne pasă! E drept că nu era acesta începutul. Și până acum, România a acționat în favoarea Moldovei. A făcut mult. Aproape tot ce se putea face în actualul context. Dar, de acum încolo, chiar toate porțile par definitiv deschise pentru orice fel de proiecte. Însă, tot de acum încolo, ar mai trebui, după părerea mea, ca și Republica Moldova să-i mai dea României semnale. Oricât de mici. Dar, clare. Și, dacă nu cumva cerem prea mult, pozitive.
În noua conjunctură, totuși, îmi trece prin minte un gând. Asta așa, pe fugă, înainte să înceapă și parada, și petrecerea ocazionate de Ziua de 1 Decembrie: când ne unim și cu fratele Schengen???? Și oare de ce nu ni s-a făcut bucuria nici în 2013? O fi fost doar ceasu-rău-pisica-treișpe? Plus doi? Las' că, trece! Oricum, în curând, facem treișpe-paișpe! Plus doi! În legătură cu aceasta, dar și cu multe altele, voi continua să mă întreb și în următoarele materiale. Ca și până acum.
Cât despre David Cameron, fraților, faceți-vă pomană, milostiviți-vă și dați-i și lui, necăjitu', niște fasole cu cârnați! Măcar nițel ciolan! Să-și mai vină omu-n fire, să se mai întremeze, să se mai pună pe picioare, să se mai înveselească oleacă! E posomorât rău! Frate Cameron, nene și bre, nu vin numai bulgarii și românii! Nu! Vin și moldovenii, taică Dave! Ia și cu niscaiva țuică fiartă că nu strică! Sau, dacă preferi, cu niște vin fiert! Că doar urmează producții serioase de peste Prut!
În sfârșit, aproape România Mare, aproape dodoloață deci, iarăși, în Europa! La mulți ani, tuturor!